Restitutiebeleid

Hoe kan ik ruilen of retourneren?

Je hebt het recht je bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je bestelling retour te sturen. Tijdens deze termijn vragen we je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. We vragen je het product netjes uit te pakken of te gebruiken, voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of je je bestelling wilt behouden. 

Voor de praktische afhandeling van je retour log je in op je Slimmelaadpunt.nl account. Vanuit je bestelling kan je je product aanmelden voor retour. Je ontvangt dan automatisch bericht van ons met verdere instructies. Of stuur ons een e-mail naar info@slimmelaadpunt.nl om uw retour aan te melden.

Wie betaalt de verzendkosten voor retourneren of ruilen?

De verzendkosten voor retouren en/of ruilen komen geheel voor rekening van de klant. Ons advies is om producten met een waarde van meer dan 250 euro verzekerd te verzenden. Als u dat wenst, kunt u bij ons een retourlabel aanvragen. De kosten hiervoor zullen worden verrekend met het terug te betalen bedrag. het product defect is, neemt slimmelaadpunt.nl de retourkosten voor haar rekening. 

 

Wanneer krijg ik het geld van een geretourneerd product terug?

Maakt u gebruik van het retourrecht, dan storten wij het gehele orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten binnen 14 dagen na de retourmelding aan u terug.

Wat als ik een ander product heb ontvangen dan besteld?

Natuurlijk hoef je in dat geval ook geen retourkosten te betalen.

Wat mag ik doen met het product in de bedenktijd?

In deze periode van 30 dagen mag je het product uitpakken en gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wil houden. Een handige stelregel is bedenken wat je in de fysieke winkel met het product zou kunnen doen. In een fysieke winkel kun je geen koffie zetten met een koffieautomaat en geen wasje draaien in de machine. Ook kun je zogenaamde blister-verpakkingen van bijvoorbeeld batterijen niet openen. Maar je kunt wel een rondje lopen op je nieuwe schoenen of een jas passen.

Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het wilt houden, dan levert dit voor ons waarschijnlijk een waardevermindering op. We mogen deze kosten bij jou in rekening brengen. Tip: ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat wij het product weer willen en kunnen verkopen.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Eventuele op-maat-gemaakte producten of producten die speciaal voor u besteld worden omdat wij die niet standaard op voorraad houden.
  • Indien producten beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Voor juist uitgevoerde diensten van monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten van onze artikelen;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;

Herroepingsrecht voor zakelijke klanten

Voor zakelijke klanten is het herroepingsrecht niet van toepassing. Mocht u echter om welke reden ook ontevreden zijn over de producten en / of onze dienstverlening, neem dan contact met ons op.

Kan ik mijn retour annuleren?

Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je de artikelen niet binnen 14 dagen na aanmelding terugstuurt.

Retourbeleid zijn van toepassing sinds: 22 maart 2023

 

Contact

E-mail: info@slimmelaadpunt.nl

Telefoon: +31 85 023 21 12

Adres: Sergeant 48, 4208 AK Gorinchem, Nederland

KVK: 86584596

Btw-nummer: NL004309060B06

Bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 16:00